Ghost of Tsushima – Recenzija

5,298FansLike
53FollowersFollow

Developer igre Sucker Punch izabrao je odličnu podlogu za svoju priču i radnju igre. Inspirirani pričama o drevnom Japanu, životu časnih i hrabrih samuraja odlučili su se za prikaz Mongolskih osvajanja Japana. Kroz radnju Ghost of Tsushime pratimo mladoga samuraja Jina Sakia člana Sakai klana kojemu je zadatak štiti svoj narod od mongola.

Igra se zaista lijepo i fluidno vrti čak i na običnome PS4 Slim modelu i neće biti ne željenih frame dropova. Igra osim odličnog vizualnog prikaza o kojemu ću nešto poslije ima i odličan audio zbog čega vam preporučujem korištenje headseta za vrijeme igranja. Naravno mora se spomenuti i Kurosawa mod koji daje osjećaj starih japanskih filmskih klasika. Gdje je čitava igra u crno bijelom formatu uz naraciju na japanskom jeziku uz titlove na engleskom ili pak hrvatskom jeziku što je isto vrlo zanimljiva opcija.

Cutscene su napravljene odlično, te se vidi veliki trud developera. U nekim trenutcima igre se možemo zapitati gledamo li film ili igramo igru na konzoli. Grafički igra izgleda prekrasno. Sav okoliš jako doprinosi ugođaju. Developeri su ponovno odradili odličan posao što se tiče prenošenja japanske kulture u igru. Posebno su mi se dojmili dijelovi u kojima smo na nekim visinama i imamo lijep pogled na otvoreni svijet igre.  Također sam uživao u pronalaženju svetišta do kojih nas vodi lisica. Najčešće svetišta budu na lijepim i skrivenim lokacijama. Sviđa mi se što developeri nisu htjeli uništavati cijeli taj ugođaj usmjerivačima, pa nas tako kroz mapu vodi vjetar.

Zanimljiva stvar koju nam pruža priča Ghost of Tsushime su flashbackovi koje dobiva Jin Sakai. Ti flashbackovi se pojavljuju svaki put kada on prekrši kodeks samuraja. Prema njihovom kodeksu oni se moraju boriti časno, i gledati neprijatelja u oči sa poštovanjem kada ga se ubija. U nekim dijelovima igra nas tjera da kršimo taj kodeks jer moramo prijeći misije tihim načinom igrama. Zbog toga kroz igru dobivamo nadimak “Duh” (Ghost). Svi likovi osim Yune su zabrinuti za Jina jer misle da su ga Mongoli previše promijenili. Ne želimo vam spoilati priču igre pa vam nećemo reći kako je to nakraju završilo.

Proces napredovanja u igri nije ni lagan, a ni težak. Može se reći da je umjeren. Ima nekih misija u kojima dobivamo oklope, i amajlije koje nam mogu poprilično olakšati sami gameplay. Također mi se svidjelo kako sve oklope kada nadogradimo mijenjaju svoj izgled. Nažalost nisu bile nikakve novine koju bi me posebno zaintrigirale, većina stvari je već viđena u nekim sličnim igrama.

Sustav borbe je zabavan i stvarno je gušt boriti se, osim kada umrete pet puta od istoga bossa, ali to ćemo staviti na račun moga ne znanja. Stavovi koje otključavate prelaženjem misija zaista pomažu prilikom borbe protiv određenog tipa protivnika. Igra vas tjera da rješavate i sporedne misije kako bi prikupili dovoljno resursa za unaprjeđenja vašega oružja kako bi s većom lakoćom rješavali protivnike jer u okršaju gdje ste brojčano nadjačani nećete dobro proći s slabim oružjem. Najveća mana sistema borbe nije zapravo vezan za isti nego kamera koja će vrlo često biti na nekom čudnome mjestu odakle nećete vidjeti što se događa oko vas, a već  u sljedećem će Jin biti proboden dok leži na tlu.

Jin Sakai je odlučan u svom planu da oslobodi svoj otok Tsushimu od Mongola. Njega je dosta progonila smrt njegova oca kojem nije mogao pomoći i gledao je dok je umirao. Od tada mu je njegov ujak Shimura poput oca. Kroz priču igre možemo primjetit kako Jin postaje sve brutalniji i sve više raste njegova mržnja prema Mongolima iako je na početku pokušavao što više poštivati kodeks. Njegovo glavno opravdanje je da se tako mora boriti jer su Monogli suviše jaki. To najviše možemo primijetiti kod njegovog ponovnog susreta sa Yuriko.

Cijela priča vrti se oko njega kao što smo i očekivali te je on kao lik dobro popraćen pričom što onom pozadinskom što onom koja se razvija kroz igru, no ostaje neka praznina oko sporednih likova. Većina ih je tek površno opisana nekom manjom pozadinskom pričom kroz vrlo šture dijaloge. Iskreno sam očekivao razvijeniju priču sporednih likova makar onih koji su blisku našemu Jinu.

Sadržaj koji nije direktno vezan za priču zbog otvorenog svijeta igre je generičan u smislu da većina kampova koje osvajate kako bi prikupili resurse ili ukoliko baš želite 100% priječi igru će biti isti, nešto drugačiji će biti raspored objekata koji se nalazi u njemu. Isto je i s likovima koje će te sresti na svojim putovanjima dok jašete svoga konja sljedeći vjetar.

Definitvno bi vam preporučili ovu igru kojom se završava era PS4. Zato što je ova igra prije svega prekrasna, ima solidnu priču i gameplay mehanike. Pogotovo ako volite samuraje i japansku kulturu, onda je Ghost of Tsushima prava igra za vas, uz to si nabavite kolekcionarsko izadnje koje je prepuno sjajnih dodataka za one prave i istinske ljubitelje Ghost-a i drevne japanske kulture samuraja.

Ghost of Tsushima
9

Ghost of Tsushima predivna je igrica i sjajno završno poglavlje za PlayStation 4. Uz odličan vizualni prikaz i vrlo zanimljivu mehaniku borbe izostala je bolja i dublja priča.