Little Nightmares 2 – RECENZIJA

5,238FansLike

Little Nightmares 2 je nastavak hita iz 2017. godine Little Nightmares, u kome igrate kao Mono, naizgled izgubljeni, bespomoćni dječak, okružen velikim svijetom i još većim čudovištima.

Deset minuta od započinjanja igre, činilo mi se kao da je ovo još jedan sladak indi naslov, što je posljedica kako moje naivnosti, tako i činjenice da sam zaboravio radnju originalne igre. Jedina slatka stvar u vezi ove igre jeste Monoova animacija i disproporcionalna kesa koju nosi na glavi. Ali, nakon dvadeset minuta igranja Little Nightmares shvatio sam filozofiju ove igre, a naš Mono će morati da bude jako domišljat ukoliko planira da stigne do odjavne špice.

NA PRVI POGLED MIRNA IGRA

KAKO ULAZIMO DUBLJE U PRIČU IGRE TAKO I ZADATCI POSTAJU SVE KOMPLICIRANIJI

Little Nightmares 2 se ne razlikuje mnogo od većine indi horor naslova. Klasične zagonetke, puzle, uglavnom platformerske prirode, svuda su unaokolo. Na prvi pogled čini se kao tipična skroler igra, ali postoji čudna dubina koja je prisutna na ekranu u zavisnosti od konteksta, što čini pojedine segmente malo interesantnijim. Druge, ipak, bolnim. Pogotovo imajući u vidu režiju. Najveći dio vremena provodite šunjajući se kroz predivno odvratan svijet, pokušavajući da spasite živu glavu.

Na putovanju vas prati six ili točnije, uglavnom vi pratite nju. Six je protagonistkinja prethodne igre koja vas stalno uvaljuje u nevolje i koju ćete najčešće morati da spašavate. Ipak, ona vam i pomaže, nagovještavajući rješenja problema. Dobar dio priče ona je pravi partner.

Kao i u prethodnoj igri, s vremena na vrijeme imate mogućnost da se dohvatite oružja, uglavnom tupog i hladnog, poput čekića koji će Mono bolno sporo podići a potom srušiti na protivnike ili okolinu. Nešto kao kada odlučite da u Souls igrama žrtvujete brzinu za ogromnu štetu. Zbog one ranije spomenute dodatne “dubine”, još jedna noćna mora biće zadatak procjene gdje i kada treba da udarite. Ipak, zahvaljujući relativno dobro pozicioniranim checkpointima, nećete previše gubiti na vremenu ukoliko ne riješite problem iz prve u igri koja inače traje možda četiri sata. Ono gdje Little Nightmares 2 gubi u gameplayu, nadomješta jezivom atmosferom, frustrirajuće opasnim svetom i muzikom kakvu slušate kada vam umre pas.

MUZIKA, ZVUK I PRIČA

MUZIKA I ZVUK ODLIČNO SE UKLAPA U PRIČU I CIJELI GAMEPLAY

Ako bi depresija bila video igra, bila bi Bloodborne ili Little Nightmares II. Zavisi od toga na koju nogu je ustala. Little Nightmares II je svakako gora verzija. Ne znam da li je ovo bio cilj developera, ali i da nije, uspeli su da ga ostvare. Prezentacija igre je fenomenalna, što je svakako pohvala jer ona pokušava da sjedini puno koncepata, a uspijeva da ih spoji i estetski.

Paleta boja je tmurna i teška, atmosfera ne popušta po pitanju osjećaja bespomoćnosti. Svako tko nije Mono ili Six izgleda monstruozno (uključujući i drugu djecu koja su poluraspadnute lutke) a sve je začinjeno zvučnim efektima koji su pravljeni tako da vas zabole što je više moguće. Muzike uglavnom nema, ali kada se začuje, uspije da dade neki posebni dodatak na ovu tmurnu igru, ali tek toliko da nemate osjećaj kao da ćete zauvijek ostati u svom tom crnilu. Ništa atipično za indi igru, koja svojom estetikom uspijeva da kupi ono što inače zovemo immersion.

Little Nightmares 2 je kao, i mnogi drugi indi naslovi, jedna od onih igara koja nema problem s tim da bude pretenciozna ukoliko će time ostvariti šok i predstaviti se kao duboki komentar današnjeg društva, međuljudskih odnosa i metafizičkih problema koji više priliče akademskim krugovima ranog prošlog vijeka nego jednom razvojnom studiju video igara. Ali, ovo je jedna od rijetkih igara kojoj je to zapravo pošlo za rukom jer, usprkos svemu, uspijeva da izgura, barem na intuitivnom nivou, priču sa kojom svi možemo da se povežemo. Iako je zamaskirana živim lutkama, distopijskim svijetom, kesom sa dvije probušene rupe i žutom kabanicom.

I pored toga što nitko ne zna o čemu je Little Nightmares 2, pojavljuje se sve više njih koji su dovoljno hrabri da se bore za svoju teoriju. Nije baš najjasnije ni zašto je ova igra nastavak, iako developeri tvrde da jeste.

Od monstruoznih humanoida, do TV frekvencija i signal-duhova, Little Nightmares 2 će vas tjerati da se sve vrijeme pitate šta se dešava, a nitko nikada neće izustiti ni riječ. Osim ponekog “hej” koje će Mono i Six razmijeniti. Kuda se Mono uputio i kako će sve to završiti, to je na vama da otkrijete.

INFO BOX

Little Nightmares 2
    9

Igrajući Little Nightmares 2 nisam došao do odgovora koje sam tražio ali jesam dobio poprilično zadovoljavajuće indi iskustvo za koje mi je drago što ga nisam propustio. Little Nightmares 2 je relativno laka i jako kratka horor indi igra koja će vam slomiti srce isto onoliko koliko će vas uplašiti. Ne mnogo, ali više nego što ćete biti spremni da priznate.
    CEO & Founder Tehix Adria grupe. Ljubitelj starih igrica, svih filmskih žanrova i kriminalističkih serija.