Once Upon A Time In Hollywood – RECENZIJA

5,440LIKELajkaj
6,104FOLLOWFOLLOW
33FOLLOWFOLLOW
112SUBSCRIBESUBSCRIBE

Naslov devetoga filma Quentina Tarantina, Once Upon A Time In Hollywood je odavanje počasti utjecaju vestern žanra na najnoviji Tarantinov film. Baš kao što su vesterni često koristili stvarne ljude i mjesta kao predloške za priče, tako je i Tarantino sastavio jednu odu vremenu koje je doživio samo kroz knjige i filmove.

OUATIH Tehix 2

Žanr: drama, komedija
Godina: 2019.
Redatelj: Quentin Tarantino
Glavne uloge: Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Emile Hirsch, Margaret Qualley
Zemlja: SAD
Trajanje filma: 161 minutu
Datum izlaska: 22. srpnja 2019
U kinima od: 8. kolovoza 2019.

Tarantino je jednom rekao: „Kad me ljudi pitaju jesam li pohađao školu filma kažem im: Ne, išao sam gledati filmove.“ To obrazovanje  prolazi kroz svaki kadar filma Once Upon A Time In Hollywood – film koji je samo on mogao zamisliti. Ipak, ovo nije film koji „hardcore“ obožavatelji Pulp Fictiona i Inglourious Basterds možda očekuju. Ponekad je tmuran na način kao da pokušava zgrabiti nešto što je izvan dosega – obećani potencijal ljudi na rubu „Grada Anđela“ i mitsko vrijeme kada su se filmovi, stvarni život i mašta mogli ispreplesti.

Veliki dio radnje Once Upon A Time In Hollywood odvija se u vikendu u veljači 1969. godine, upoznajući nas s dva glavna lika – TV glumcem Rickom Daltonom (Leonardo DiCaprio) i njegovim dugogodišnjim kaskaderom i najboljim prijateljem Cliffom Boothom (Brad Pitt). Rick je bio zvijezda hit vestern serije zvane Bounty Law, ali bori se s misli „Što je sljedeće?“ jer je svjestan da su njegovi dani heroja odbrojeni kako biva stariji. Ohrabruje ga velikan industrije, kojega glumi Al Pacino, da ode u Italiju kako bi ponovno pokrenuo karijeru sa „špageti vesternima“. Cliff je poprilično opušteniji. On je tip koji voli svoga psa gotovo isto koliko i Ricka i kaže što god mu je na umu čak i nekome poput Bruce Leeja (Mike Moh). Lee je samo jedno od poznatih imena u filmu jer Tarantino svijet svojih izmišljenih kreacija puni pravim poznatim licima od Stevea McQueena (Damian Lewis) do Jamesa Stacyja (Timothy Olyphant).

OUATIH Tehix 3

Naravno, kao što većina ljudi zna, najsporniji likovi iz stvarnoga života su oni koji su živjeli pored Ricka Daltona – Roman Polanski (Rafal Zawierucha) i Sharon Tate (Margot Robbie). Mnogo je toga već napisano o tome kako je Robbie „ograničena“ samo na nekoliko dijaloga i scena. To je zato što Tarantino ne vidi Tate kao osobu, već kao ideju – pogled na optimističnu sreću Hollywooda. Bez obzira na to pleše li na zabavi u Playboy dvorcu ili se prikrada kako bi gledala sebe na velikome platnu, ona gotovo svaki put sjaji kada se pojavi na ekranu, što je u suprotnosti Daltonovoj sve većoj anksioznosti. Većina Tarantinovoga filma zamišljena je kao sanjivi pogled na filmsku industriju i život u Hollywoodu kasnih 60-ih. U filmu ima nekoliko scena Cliffa koji vozi Ricka po gradu kako bi pokazao zadivljujući dizajn, klasične automobile i glazbu toga doba. Pristup Tarantina i majstora kinematografa Roberta Richardsona nevjerojatno je fino usklađen, a film nikad ne gubi estetiku radi realizma – gledamo film ne toliko o nekome vremenu, koliko o filmovima toga doba. Film je magičan i upotpunjen dugim scenama dijaloga.

Once Upon a Time in Hollywood recenzija

Once Upon A Time In Hollywood prvi je Tarantinov film koji se osjeća kao produkt starijega redatelja. Tarantino je godinama bio „problematično dijete“ Hollywooda, redefinirajući industriju u tako mladoj dobi, ali Once Upon A Time In Hollywood nije mogao napraviti Tarantino iz 90-ih. Tarantina se može vidjeti u Daltonu, netko tko se osvrće na karijeru i pita se što slijedi, još uvijek uzbuđen činjenicom da živi pored redatelja filma Rosemary’s Baby, ali i da se dobro osjeća zbog knjige o propalome heroju jer vidi sebe u njemu.Once Upon a Time in Hollywood recenzija

DiCaprio je savršen izbor za Daltona da zapravo ne možemo zamisliti nikoga drugoga u ovoj ulozi. Oduvijek je imao klasičnu holivudsku karizmu, ali on preplavljuje Daltona onom groznom mješavinom čežnje i optimizma koji često dolazi sa starenjem. Rick voli svoj život i druženje s prijateljem, ali nervozan je kad razmišlja o onome što slijedi. To je jedna od njegovih najboljih uloga, iako ga sigurno nadmašuje fantastični Pitt koji podsjeća gledatelje koliko može biti dobar kada ima pravi materijal. Godinama nije bio ovako razigran i karizmatičan.

Mnogi će se ljudi usredotočiti na kraj filma Once Upon A Time In Hollywood. Onoga trenutka kad vidimo da je film skočio naprijed u kolovoz 1969. godine i da je Sharon Tate pred kraj svoje trudnoće, bilo tko s čak malim znanjem povijesti zna što dolazi. Ili barem misle da znaju. Mnogi će raspravljati o posljednjim scenama filma i tu će se mišljenja razilaziti. Za neke, te scene su odlične i u potpunosti u stilu Tarantina, dok su nekima upropastile film. Voljeli Once Upon A Time In Hollywood ili mrzili, ljudi će o tome razgovarati. I to je nešto što „stariji“ Tarantino ima zajedničko s „mlađim“. I dalje uspijeva „potpaliti“ ljude kako bi raspravljali. Kad bi samo bilo više sličnih njemu.

Huawei omogućuje održiv razvoj digitalne ekonomije u Aziji

Huawei posluje u skladu s načelima otvorenosti, inoviranja, suradnje i dijeljenog uspjeha, i odlučan je u namjeri da svim pojedincima, kućanstvima i organizacijama pruži...

Huawei razvio Super Uplink tehnologiju za još veću brzinu i nižu latenciju 5G mreže

Super Uplink tehnologia povećava performanse od 20% do 60% za promet uzlazne veze u 5G mreži dok se stopa za korisnike povećava dva do...
Once Upon A Time In Hollywood
10

Film je toliko slojevit i ambiciozan, proizvod samouvjerenoga filmaša koji radi sa suradnicima u potpunosti u skladu s njegovom vizijom. Svaki dio filma ima svoje mjesto. Svaki se izbor pažljivo razmotrio. Jedan je od onih rijetkih filmova koji će izazvati razgovor i raspravu dovoljno dugo da ostane u javnoj svijesti više od nekoga prolaznoga hita.