The Last of Us Part 2 – RECENZIJA

5,313FansLike

Developeri The Last of Us Part 2 igrice napravili su odličan posao, pa tako odmah u početku možemo vidjeti detalje koje ne možemo vidjeti ni u jednoj drugoj igrici. Primjetio sam u par dijelova odmah na početku kako vaš lik ima čudnovate animacije izbjegavanja prepreka na putu. To je dovoljno da opravda odgađanja same igrice, developeri su se potrudili i napravili ono što bi drugi izbjegavali zbog upravo tih malih detalja i dodatnih animacija u igrici.

Prvi dio dobio je odličan nastavak, iako prvi dio ima nekako jaču i tmurniju priču od drugog nastavka, ne možemo reći da i ovdje nema tih traumatičnih priča. Pamtimo detalje i prepričavali smo ih i godinama kasnije, kao kada je u prvih 15 minuta ubojstvom djeteta postavio mračan ton ostatku igre.

Ono što mi se posebno svidjelo je to što je drugi dio nadopunio moja pitanja iz prvog dijela, a vjerujem i od većine igrača. Uz to što nadopunjuje priču drugi dio je dobio jednu veću i težu emocionalnu stranu. Drugi dio nije napravljen samo jer se developerima radio nastavak, ili su htjeli ugrabiti brdo love. Napravili dostojni nastavak koji nam nadopunjuje stvari koje su visile u zraku 7 godina.

Da se uhvatimo malo priče, vjerujem da će ovdje biti podijeljenih mišljenja. U prvom djelu mogli smo pratiti priču više baziranu na Joelu i odnosu između Joela i Ellie. Pa se meni osobno sviđa što se u drugome djelu priča više bazirala na Ellie te je isprepletena centralnim motivom osvete.

Znate da su neki pokušali spoilati igračima cijelu igricu, no i sve te natuknice neće vam puno pomoći. Svi ti spoileri moraju se doživiti u igrici, morate proći kroz njih kako bi upravo shvatili cijelu poruku igrice. Dovoljno je bilo primijetiti da su i sami developeri iz Naughty Doga maskirali neke dijelove, tako što su neke scene lažirali, a u kojima se pojavljuju neki određeni likovi.

Sve to su po meni samo neke natuknice, pročitao sam tonu tzv. spoilera, ali u niti jednome se nisam našao, ili kada sam prelazio igricu ne/iznenadio. Mislim osobno da je igrica i priča upravo sagrađena na princip da na svakoga utječe različiti dio gameplay radnje od skoro 23 sata igranja. Na mene su utjecali neku drugi elementi pa tako da i neki spoileri na mene nisu utjecali jer se u nekome smislu moglo zaključiti po radnji i priči da će se upravo to desiti, dok sam se u nekim drugim situacijama šokirao.

Moram razočarati veliku većinu ljudi, pa tako i neki spoileri koje ste mogli pročitati i prije samog izlaska igre nisu točni. Onaj koji mi je ostao u glavi, a bio je po popularnim forumima i web stranica. Kroz ovo su čak i prozivali Naughty Doga na prljavu propagandu homoseksualnosti u samoj igrici. Proglašavali su ovu igru megafonom liberalnih perverzija, sudili su knjigu po koricama, bila je veća agenda od bilo koje SJW propagande kakve u igri zapravo nema onako kako su neki mislili da je ima. Moram vam reći da se ništa ne gura u ovoj igrici pa tako ni to i nema dijela u igri gdje se homoseksualno opredjeljenje glavne junakinje slavi kao spas za čovječanstvo. Tako da to nije propaganda/priča developera Naughty Doga i igre The Last of Us Part II.

Zanimljivo je da u cijeloj priči igrice nisam uspio pronaći onoga pravog negativca, kao što je u prvome dijelu bio David (KANIBAL DAVID). Za njega smo mogli kazati da je zla osoba i da je antagonista cijele igrice. U drugome dijelu nije jednostavno izdvojiti osobe koje bi to bile, pa bi ih svrstao samo u neku grupu nasilnika. U igrici uglavnom postoji dobro i zlo, ali da je zlo izbrisano ili zamaskirano, to definitivno ne. Zato su developeri to uspjeli napravit u TLOU drugom dijelu, a igrica je i dalje zanimljiva i napeta.

Jedini problem koji sam zatekao je ta priča malo produžena, neki su likovi uskraćeni, a neki su previše napuhani. Tipa nakon par sati igre dolazimo do jednog napetog dijela i znate što priča tog napetog dijela nastavlja se tek nakon 8 sati igranja i saznajemo što se desilo. Zanimljivo je da su igrice Naughty Doga meni osobno uvijek bile odlične po dužini igranja, od 10 do 14 sati. Ali kod ove igrice nije tako, produžena je za 10 sati. Razumijem da su htjeli odraditi priču u potpunosti, ali neki dijelovi su nepotrebni i samo dodaju vrijeme.

Ako ste igrali prvi dio, onda znate da smo sa Ellie i Joel imali jako zanimljivu prići. Mijenjali smo lokacije, imali savršenu radnje i sve je bilo odlično. Ne kažem da je ovdje sve suprotno, ali kako sam napisao neke stvari su previše komplicirane i neki karakteri su previše dosadni, dok se radnja uglavnom vrti u svega 2/3 predjela. Pa ču tako slobodno reći da je priča bolja u prvome dijelu nego drugome dijelu.

Nakon priče dolazimo i do gameplay radnje, koja je bukvalno ista kao i u prvome djelu, a i nisu dodana neka nova oružja osim samostrela. On je u prvome djelu bio u multiplayer dijelu, a u ovome je dostupan i u story modu. Dodane su i nove poze pucanja, sada možete pucati dok ležite i dok ste na boku. Dodana su i nova čudovišta, točnije nova vrsta zaraženih. Čak je i ova nova vrsta zaraženih manja prijetnja od dobro nam poznatog Bloatera. Uz to dolaze i neke nove stvari, kao psi koji nisu zaraženi ali su velika gnjavaža. Psi mogu nanjušiti osobu na većoj udaljenosti i proganjati vas i kvariti vam skrivanje od ljudskih neprijatelja.

Dodana su i nova skrivanja, pa tako skrivanje ispod kreveta može da se odradi tako što će te puzati. Uz to imamo i puzanje kroz ventilacijske otvore i prisluškivanje ljudi iz istih. No ako ipak ne uspijete se skriti ili možda nemate gdje Ellie sada ima nož koji ne može puknuti kao u prvome djelu gdje ste radili bodeže svako par hitaca. Od sada imate i bolju mehaniku izbjegavanja pa se tako možete pritiskom tipke L1 izmakniti nekome napadu i nožem uzvratiti udarac.

Ono što mi se najviše svidjelo u igrici jeste sakupljanje resursa i još više raznovrsnijih zagonetki. Developeri su ubacili u opcijama automatsko sakupljanje resursa pa tako sada možete malo lakše obilaziti područja i uživati u igrici i grafici, a sistem će sam za vas sakupljati resurse. Što je jako korisno jer se neki resursi nalaze skriveni i ne bi ih nikada tu tražili. Uz to ima tona zagonetki, tipa sada možemo više utjecati sa đojstikom na neke radnje. Bacanje konopca, spajanje raznih kablova i naravno otvaranje i dešifriranje raznih sefova. Moram napomenuti da otvaranje sefova više nije toliko jednostavno pa će te naći tekst kao npr. da donesete hladno piće i da će te onda dobiti konbinaciju, a ustavi morate naći aparat za piće razbiti mu staklo i pronaći konbinaciju za otvaranje sefa.

Sistem igre trudi se maksimalno biti raznovrsan pa tako tokom cijelog igranja ima jako dobar balans. Tako će te nakon naporne borbe imati dovoljno vremena da odmorite prste, a opet nakon i određenog odmara imati će te vremena i za jednu napetu borbu kako sa zombijima tako i sa drugim ne zaraženim karakterima. Ima tu svega pa se može desiti da i u većim ratovima izvučete bez ispaljenog metka, a to se dešava tako da će te natjerati da zombiji idu na ljudske neprijatelje. Ima tu detalja koje i nećemo govoriti jer ćemo poštovati zahtjeve developera koji su nam uručili igricu.

Igra me držala napetim i zabavljenim do samog kraja, dobra mehanika i savršena priča. Moram priznati da zadnja dva tri sata igre pomalo izgledaju istrešno i previše, ne čine mi se kao neka inspiracija. Naravno uz to mogu usporediti priču i radnju Red Dead Redemption 2 igrice. Sve je napravljeno na neki sličan pomalo isti kalup, što je u konačnici jako dobro i za pohvalu. Previše nemam pisati o igrici više i ne želim dužiti i možda ne namjerno otkriti neki detalj. Mogu vam samo preporučiti da je zaigrate i otkrijete sve detalje ove predivne igrice.

The Last of Us Part 2
9

Savršena priča, odlična grafika, bolesno dobro odrađen mehanički dio. Sve što valja napomenuti za ovu igricu. Jedina stavka koja je dijelila igricu od same 10 je možda previše rastegnuta priča od skoro 25 sati.
CEO & Founder Tehix Adria grupe. Ljubitelj starih igrica, svih filmskih žanrova i kriminalističkih serija.