Wonder Woman 1984 – RECENZIJA

Godina: 2020.
    Redatelj: Patty Jenkins
    Glavne uloge: Gal Gadot, Chris Pine, Kristen Wiig, Pedro Pascal, Robin Wright, Connie Nielsen
    Trajanje filma: 151 minuta
    Datum izlaska: 25. prosinca 2020.

Wonder Woman Tehix 4

Godina je 1984., utopijsko doba u kojem vlada velika kosa, smotani rukavi jakni, trajna kosa i jastučići za ramena, a Diana od Themyscire dobiva svoju drugu superjunačku avanturu u svijetu u kojem dominiraju muškarci. Mitsku ratnicu smo zadnje vidjeli u Wonder Woman 2017. gdje je upala u samu sredinu Prvoga svjetskoga rata. Sada, Diana Prince, koju kroz cijeli film nitko ne zove Wonder Woman, živi diskretno kao civil u Washingtonu za vrijeme Ronalda Reagana.

U prvome nastavku Diana je bila kao Alisa u zemlji čudesa, no ovoga puta red je na Steveu Trevoru da se osjeća kao stranac u društvu. Diana radi kao skromna arheologinja u muzeju Smithsonian i tamo naiđe na drevni kamen koji posjeduje mistične moći. Kamen ispunjava jednu želju, no isto tako uzima koliko i daje. Usamljena i sjetna Diana tiho zaželi biti ponovno ujedinjena sa starom ljubavi pilotom Steveom Trevorom (Chris Pine). Prihvaćajući ikoničnu okolinu Washingtona i pomalo otkačeni stripovski stil toga razdoblja, Jenkins servira scene u kojima Diana intervenira u svakodnevnim krizama.

Njena štreberska kolegica gemologinja Barbara Minerva (Kristen Wiig), koja malo zabrinjava sa svojom opčinjenošću s Dianom, zaželi biti jednako samopouzdana, lijepa, zgodna i snažna kao Diana. Uz njih dvije, megalomanski naftni poduzetnik i donor muzeja Maxwell Lord (Pedro Pascal) želi više od jedne želje, stoga zaželi biti sam kamen kako bi mogao prevariti ljude za njihove želje.

Wonder Woman 1984 započinje s dvije vrlo velike i zabavne scene. Na samome legendarnome otoku Themyscira, Diana je prikazana kao djevojčica koja se prijevremeno natječe u godišnjim igrama – zastrašujuće natjecanje u fizičkoj spremnosti, izdržljivosti, streljaštvu i jahanju. Scena je vrlo zabavna, uzbudljiva i nosi moralnu pouku koju će i sama Diana kasnije u filmu iskoristiti. Zatim se vraćamo u trenutačno vrijeme radnje gdje Diana sprječava pokušaj pljačke trgovačkoga centra gdje se otkriva čarobni kamen koji će donijeti nevolju našoj junakinji. U ovim scenama možete osjetiti čistu zabavu koja nažalost nedostaje nadalje u filmu.

Wonder Woman 1984 Tehix 6

Film je najbolji kada je usredotočen na samo nekolicinu likova. Također, nudi izrazito žensku perspektivu o tome kako se spolna dinamika 20. stoljeća mijenja kada žene poprime malo dodatnoga samopouzdanja i snage, budući da se muškarci bez imalo poštovanja nabacuju i maltretiraju Dianu i Barbaru. Iznimka pravila jest galantni pilot Steve koji je tu da slijedi Dianino vodstvo dok se u međuvremenu čudi inovacijama 80-ih.

Trenutci koji najviše zadovoljavaju nemaju puno veze s središnjim sukobom već su vezani za otkriće Dianinih moći. Ljubitelji stripova se dugo vremena pitaju ako Wonder Women može letjeti, zašto joj treba nevidljivi zrakoplov. Inspirirana Donnerovim Superman, Jenkins ovu raspravu zaustavlja na svoj način dok Steve i Diana dijele romantičnu vožnju nebom.

Wiig je izvrsna kao Barbara Minerva. Odlično je prikazala Minervinu štrebersku, stidljivu stranu i njen prijelaz u seksi, samopouzdanu i zgodnu Barbaru. No ni njena odlična izvedba nije mogla spasiti lik od CGI katastrofe što je Cheetah.

Wonder Woman 1984
    7

Wonder Woman 1984 je zabavan i zanimljiv za sve DC obožavatelje, no nažalost nije ispunio očekivanja publike. Gal Gadot je kao rođena za ovu ulogu, no ovoga puta Kristen Wiig krade pozornost. Film svakako treba pogledati, no nadamo se da će slijedeći nastavak vratiti serijal u svu njegovu slavu.